Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Mozdony képes leírás - Vasút.tlap.hu
részletek »

Mozdony - Vasút.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: vasut.tlap.hu » Mozdony
Keresés
Találatok száma - 9 db
22034 Mozdony ( Nyalóka)

22034 Mozdony ( Nyalóka)

Sokáig csak motorpótlóként említették ezt a kis, két kapcsolt kerékpárú, szertartályos mozdonyt, melyből 1928-től kezdődően, összesen 148-at szállítottak a MÁV részére. A jól sikerült konstrukciót egészen 1940-ig gyártotta a MÁVAG, sőt, a licenc megvásárlása után a jugoszláv Slavonski Brod mozdonygyár is több mint húsz ilyen mozdonyt épített

424-es sorozat

424-es sorozat

A 424 sorozatú univerzális, személy- és tehervonati mozdony négy kapcsolt kerékpárú, túlhevített gőzű, ikergépezetű konstrukció volt. A MAVAG gyár a típusból 1924 és 1958 között 514 mozdonyt épített, ebből 365 db a MÁV megrendeléseire készült. Export változatai a csehszlovák, jugoszláv, szovjet és koreai vasutaknál is üzemeltek.

Fázisváltós villamos vontatás és a villanymozdony

Fázisváltós villamos vontatás és a villanymozdony

A nagyfeszültségű háromfázisú váltakozóáramú vontatás sikerének kulcsa a Kandó Kálmán által megálmodott, és megvalósított fázisváltó volt. A berendezés a Kandóféle kialakítás szerint egy egyfázisú szinkronmotor és egy háromfázisú szinkrongenerátor közös álló és forgórésszel.

M40-es sorozat ( A púpos)

M40-es sorozat ( A púpos)

A mozdony vonali és tolatószolgálat ellátására készült. Erőforrása egy 16 hengeres, 16 VFE 17/24 GANZ-Jendrassik típusú dízelmotor 1200 1/min maximális fordulatszámmal. A dízelmotor egy egyenáramú generátort hajt, a generátor által termelt villamos energia működteti a jármű tengelyein lévő soros gerjesztésű vontató motorokat. A szabályozó berendezés biztosítja, hogy - a jármű sebességétől függetlenül - a dízelmotor által leadott teljesítmény teljes egészében kihasználható legyen. A mozdonyok korábban VAPOR-HAGENUK (000-ás és 100-as csoport) illetve CLAYTON-RO (200-as csoport) típusú vonatfűtő kazánokkal voltak felszerelve, ezeket azonban mára kiszerelték a járművekből.

M62-essorozatú ( Szergej )

M62-essorozatú ( Szergej )

A mozdonyt fővonali tehervonatok továbbítására tervezték. Motortípus: 14 D 40, 12 hengeres, kétütemű feltöltött 750 1/min maximális fordulatszámú dízelmotor. A dízelmotor külső gerjesztésű egyenáramú generátort hajt, a termelt villamos energia működteti a jármű tengelyein levő soros gerjesztésű vontatómotorokat

MÁV 765 szertartályos

MÁV 765 szertartályos

Három kapcsolt kerékpárú, telített gőzű, ikergépezetű szertartályos mozdony másodrangú mellékvonalakra. A MÁV Gépgyárban Kordina Vilmos vezetésével tervezett helyiérdekű vasúti egységmozdony első, rövid füstszekrényes változata, amelyből a magyar kir. Államvasutak Gépgyárában Budapesten 1884 és 1887 között 56 mozdony készült.

Rocket gőzmozdony

Rocket gőzmozdony

A Rocket mozdonyt George Stephenson, és fia, Robert Stephenson 1829-ben készítette a Lancashire-ben rendezendő ranhilli mozdonyverseny számára. A verseny célja az volt, hogy kiválasszák a Liverpool Manchester Railway (LMR) számára a legmegfelelőbb mozdonytípust. Mivel a gép a próbát kifogástalanul teljesítette, a zsűri úgy vélte hogy ez lesz az a lokomotív, amely képes lesz nagy távolságon is megbízhatóan közlekedni, így Stephensonéknak ítélték a győztesnek járó 500 fontos díjat. Később, az LMR vonalának 1830-ban történő megnyitásakor a bírálók döntése értelmében ez a mozdony húzta az első vonatot, így lett a Rocket a világ legelső, nagysikerű személyszállító vonatának mozdonya.

V43 sorozat

V43 sorozat

Ha mozdony, akkor elsősorban róla ismerszik meg a magyar vasút. Szerencstől Gyékényesig, Lőkösházától Hegyeshalomig a V43-asok határozzák meg a sínek magyar világának arculatát. Mivel teljesen hétköznapi gép, sokan hajlamosak átsiklani felette. Pedig a hazai vasúti vontatásban betöltött fontos szerepén túl nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a szürke vasúti eminenciás legfiatalabbika is lassan betölti a harmincat, és hamarosan eljön az az idő, amikor a megmaradt, a régi korok mozdonyait jelképező Szilik látványa hozza lázba a múlt bűvkörében élő vasútbarátokat.

V63-as sorozat (Gigant)

V63-as sorozat (Gigant)

A V63 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb teljesítményű magyar gyártmányú villamos mozdony sorozat. Beceneve Gigant. A nehéz tehervonatok és a nehezebb személyvonatok számára rendelte meg a MÁV a V63-as villamosmozdony-sorozatot. A már korábban kikísérletezett tirisztoros szabályzással az első mozdonyt, a V63 001 pályaszámút 1975-ben szállította a Ganz, majd egy évvel később a második prototípust, mely a V63 002 pályaszámot kapta. Mindkét mozdony még nyugati elektronikával rendelkezett

Tuti menü