Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Állomások képes leírás - Vasút.tlap.hu
részletek »

Állomások - Vasút.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: vasut.tlap.hu » Állomások
Keresés
Találatok száma - 8 db
Déli pu. Budapest

Déli pu. Budapest

1861-ben nyílt meg a Déli Vasút tulajdonában lévő Buda állomás (a Déli pályaudvar elődje), a Buda-Kanizsa vonal végállomásaként. Az épület a vasúttársaság más forgalmas pályaudvaraihoz hasonlóan komolyan felszereltnek számított, és egy facsarnokkal bírt a vasúti sínek felett. A Déli pályaudvar nevet 1873-ban kapta az állomás, nem a földrajzi fekvéséről, hanem a vasúttársaságról.[1] 1901-ben a növekvő forgalom következtében a Vérmező felől új jegyváltó-előcsarnok épült.

Keleti pu. Budapest

Keleti pu. Budapest

A Keleti pályaudvar Budapest legforgalmasabb személypályaudvara. Nevét nem a földrajzi fekvéséről kapta, hanem a keleten fekvő Erdéllyel és a Balkánnal fenntartott kapcsolat miatt.[1] A pályaudvar négy fő vasútvonal: (Budapest-Győr-Bécs (1-es), Budapest-Hatvan-Miskolc (80-as), Budapest-Szolnok-Békéscsaba- Arad (120-as), valamint a Budapest-Kelebia-Belgrád (150-es) vonalak kiindulópontja. A legtöbb belföldi InterCity járat végállomása, illetve a legjelentősebb nemzetközi vasúti csomópont Magyarországon.

Nagyállomás Debrecen

Nagyállomás Debrecen

Legelsőként 1837-ben egy bizonyos Szitányi Móric debreceni polgár kérelmezte vasúti részvénytársaság létrehozásához az engedélyt. Az ő elképzelése az volt, hogy a vagonokat ló segítségével vontatják, ebből a tervből semmi nem lett. A reformkorban jött a merész elképzelés, hogy Pest és Debrecen között jöjjön létre vasút, ennek megvalósulásában még 1839-ben Deák Ferenc is kételkedett, ezeket mondta: Én azt hiszem, hogy a Debrecen-Pest közötti vonalra nézve alig van valaki a rendek között, aki velem együtt álomnak ne tartaná, hogy itt valaha létezhessen.

Nagyállomás Szeged

Nagyállomás Szeged

Az 1902-ben elkészült pályaudvar tervezője ugyanaz a Pfaff Ferenc, a MÁV egykori főmérnöke, aki az Anna-kúti vasúti igazgatóság épületének tervrajzait is elkészítette. Büszkeséggel töltheti el a szegedieket, hogy a százéves használatban lepusztult Nagyállomás végre újra a régi fényében fogadhatja a városba érkezőket. A sokak által Európa déli kapujaként aposztrofált százéves műemléképület csodálatosan megszépült.

Nagykanizsa állomás

Nagykanizsa állomás

Bár jóval korábban lakott volt, első említése 1245-ből maradt fenn. Igazi lüktető, mozgalmas kereskedővárossá vált, előbb a környék piacközpontja lett, majd a század végére igazgatási és kulturális központtá is vált, fejlődését egyre erősödő polgársága nagyban segítette. A vasútvonalak megépítése után fontos forgalmi csomópont alakult ki itt.

Hirdetés
Nyugati pu. Budapest

Nyugati pu. Budapest

A fejpályaudvarról indulnak elővárosi vonatok a Dunakanyar, valamint Vác felé a Szobi (70-es) és Veresegyház felé a 71-es és a vasútvonalon. Esztergomba a 2-es vonalon lehet eljutni. Cegléd, Szolnok és Szeged irányába a 100a (Budapest-Cegléd-Szolnok-vas útvonal) vonalon. Lajosmizse felé a 142-es vasútvonalon közlekednek vonatok. A főbb távolsági járatok Keleti pályaudvarra történt átcsoportosítása után a Déli pályaudvarhoz hasonlóan itt is a hivatásforgalom dominál.

Tiszai pu. Miskolc

Tiszai pu. Miskolc

A pályaudvar építésekor még több mint két kilométer távolságra volt Miskolctól, ma már a város egyik közlekedési csomópontja. A Kandó Kálmán tér a pályaudvar mellett busz- és villamos végállomásnak is helyet biztosít. A Miskolci Városi Közlekedési Zrt. Buszai közül az 1, 1A, 8, 18, 31-es buszai és az 1-es és 2-es számú villamosai állnak a vonattal érkező utasok rendelkezésére a városba való továbbutazáshoz.

Vasútállomások és megállóhelyek

Vasútállomások és megállóhelyek

Itt megtalálható Magyarország összes vasúti állomása és megállóhelye. Megnézheti, hogy néznek ki, ABC sorrendben kiválasztható a keresett állomás, és az olvasók által beküldött fényképeken csodálható meg.

Tuti menü